Digital performance begeleiding

Onze digitale services halen het meeste uit je e-business platform. 

Onze aanpak

Conversieoptimalisatie zorgt ervoor dat alle hindernissen tijdens een bezoek op een webplatform of app gedetecteerd en opgelost worden. Heel vaak is dit e-commerce gerelateerd, maar vergeet ook de andere call-to-actions niet. Dat betekent dat het pad van interesse naar aankoop vlot, duidelijk en zonder problemen moet verlopen. Zo vermijd je shopping cart abandonment of klanten die gewoonweg niet begrijpen hoe je systeem werkt. 

We gaan door je platform en kijken waar klanten je website verlaten en hoe je dat kan verhelpen, door betere call-to-actions, technische tweaks of aanpassingen aan je microcontent.

Een goede UX -of User Experience- zorgt ervoor dat je bezoekers makkelijk hun weg op je website vinden, los van aankoop. Zoeken ze bepaalde informatie, dan vinden ze dat meteen. Willen ze contactinformatie of een e-book downloaden, dan kunnen ze dat in een paar kliks. 

Conversieoptimalisatie en UX hebben dus flink wat overlap. Ons team kijkt ook hier naar zowel de technische als content kant van je platform. Zo maken we je e-commerce tool vlot in gebruik. 

Door je website te analyseren leer je je klanten kennen. We zetten de juiste webanalytics voor je op, zodat je weet welke delen van je website goed scoren, welke niet, waar je klanten toekomen en weggaan en zo veel meer. We helpen je die data te analyseren en interpreteren. 

Ook aan de technische kant kunnen we sleutelen. Een onafhankelijk team dat je e-commerce platform eens van onder tot boven onder de loep neemt kan interessante dingen aan het licht brengen. 

Natch analyseert je website en e-commerce en bezorgt je een gedetailleerd rapport over je digital prestaties, met tips waar het beter kan. 

E-mail marketing maakt een belangrijk deel uit van een succesvolle digitale strategie. Zo hou je namelijk je klanten op de hoogte van nieuwe producten, wijzigingen en acties. 

We helpen je je klanten op een persoonlijke manier benaderen zodat ze enkel de informatie krijgen waar zij iets aan hebben. 

Door de juiste doelgroep de juiste informatie op het juiste moment te sturen, kan een goede e-mailcampagne je veel voordelen opleveren. 

SEO -of Search Engine Optimisation- helpt Google en andere zoekmachines op een organische manier je website te vinden. Veel B2B-bedrijven zorgen ervoor dat hun catalogus te vinden is op Google, met SEO-geoptimaliseerde pagina’s. Zo doen ze aan leadgeneration.

Zorgen dat mensen net die pagina’s vinden kan je heel wat opleveren.

Als professionals of consumenten een probleem ervaren, zoeken ze op Google naar de oplossing. En dan moeten ze jouw website en offering vinden, zelfs al zijn ze geen klant. Voor meer informatie over hoe je daarvoor de juiste content creëert, zie onze tab ‘content marketing.’

Onze experten analyseren je website zowel vanuit een technische als een inhoudelijke benadering. We optimaliseren je pagina’s, zodat zoekmachines ze beter vinden. Als je weet dat zo’n 60% van alle kliks op de eerste drie zoekresultaten gebeurt, dan zie je meteen hoe belangrijk het is bovenaan de pagina te staan.

Goede content marketing zorgt ervoor dat je website meer wordt dan alleen een sales tool. Je wil dat je klanten aan jou denken iedere keer ze met een probleem, vraag of nood zitten. Bied je het antwoord op hun problemen en help je bij het maken van de juiste productkeuze of dienst, dan profileer je jezelf als expert met een sterke kennis over je sector. 

Dat bereik je door de juiste content te plaatsten en toegevoegde waarde te leveren. Hiermee toon je technische expertise en kennis van je sector. Deze know-how vertaalt zich in storytelling, technische fiches en uitleg over de nieuwste technologieën, tips & tricks en best practices. 

Dat helpt niet alleen je klanten, maar zoekmachines vinden je ook makkelijker als je relevante content op je website hebt. Meer hierover in onze tab ‘SEO’. 

Je e-commerce platform mag dan wel aan alle vereisten voldoen, maar je moet natuurlijk bestaande (en nieuwe) klanten overtuigen het te gebruiken. 

Een social media campagne kan je helpen klanten te activeren en prospecten duidelijk te maken dat ze bij jou vlot 24/24 kunnen bestellen. 

We helpen je LinkedIn, Twitter, Facebook en andere sociale media kanalen in te zetten om je boodschap naar de juiste mensen te brengen. We zoomen in op de professionals in jouw sector die je met een e-mailcampagne of traditionale reclame misschien niet zou bereiken. 

Met marketing automation bezorg je klanten en leads gepersonaliseerde informatie via geautomatiseerde workflows en triggers. In plaats van naar al je contacten dezelfde content uit te sturen, zorg je er dus voor dat iedereen enkel ziet wat hij wil zien tijdens iedere stap in de customer journey. 

Dat begint bij je klanten kennen, gebruikersdata nauwgezet bijhouden en vervolgens geautomatiseerde workflows opzetten. Hiervoor is de de juiste software hebben noodzakelijk. Natch heeft ervaring met verschillende marketing automation tools, zoals ClickDimensions in combinatie met Microsoft Dynamics CRM en Hubspot, die je hiermee kunnen helpen.

We helpen je je klanten te segmenteren en hen de juiste aanbiedingen, updates en informatie te sturen.

Stuur ons je digital challenge

Wil je je eigen digital performance strategie aftoetsen? Boek dan een challenge gesprek met onze digital consultants

STEL ONS JE DIGITALE UITDAGING VOOR

Leg ons je case voor of vraag vrijblijvend een gesprek aan met onze experten: consultant digital Cédric Collet of business development Jens Decolvenaer.