Edward Claeys over digitale transformatie – Value Chain

Tijdens een sit-down met Valuechain deelt onze zaakvoerder Edward Claeys zijn visie op digitale disruptie, transformatie en de nieuwste trends in bedrijfssoftware. De laatste jaren ziet hij een groeiende vraag naar nieuwe oplossingen die bedrijven ondersteunen in hun digitale transformatie.

Met haar 20 jaar ervaring in B2B e-commerce en het leveren van ERP-oplossingen wil SDE een huis van vertrouwen zijn voor ál haar klanten. Zo bieden we met BuildMaster sectorspecifieke ERP-oplossingen voor bouwhandels en technische groothandels. Voor de drankenhandel of ambachtelijke brouwers is er DrinkMaster. Daarnaast bedienen we ook distributie- en productiebedrijven en zijn we onder meer gespecialiseerd in Dynamics 365, Power Platforms en Office 365-implementaties.

Digitale transformatie

“De voorbije twee jaar is er heel veel gesproken over digitale disruptie en digitale transformatie. Dat klopt. Nu komen we stilaan in de fase dat bedrijven effectief werk willen maken van zo’n veranderingstraject en concrete investeringen overwegen”, bevestigt Edward. Intussen zijn de meeste bedrijven echt al mee in het digitaliseringsverhaal en absoluut overtuigd van de noodzaak om de oefening te maken. Alleen weten ze niet goed waar en hoe ze het best aan dat digitaliseringstraject beginnen.

Digitale roadmap

Veel bedrijven kennen aan het begin van het digitaliseringsproject moeilijkheden bij het maken van de juiste keuzes. SDE voorkomt dat door haar klanten van een digitale roadmap te voorzien. Zo stellen we samen met de klant prioriteiten, vertrekkend vanuit de business van de klant met het einddoel voor ogen. Verder worden klanten geholpen bij het correct faseren van het digitaliseringstraject en het op een haalbare, realistische manier te budgetteren. De digitale roadmap is ook een handig en hands-on instrument om de neuzen binnen je organisatie in dezelfde richting te krijgen.

Trends in de bedrijfssoftware

1.     Liever geen maatwerk

“Mooi maatwerk, daar is niets mis mee, maar lelijk maatwerk waar niemand zijn weg nog in vindt en dat ook nog eens duur in onderhoud is – als het al te onderhouden valt – is zeker geen goede zaak.”

2.     ‘Empowerment’ van de klant en zijn eindgebruikers

“Uit ervaring weten wij intussen: hoe meer de klant zelf kan doen, hoe tevredener hij is. En ook bij onze consultants stijgt de tevredenheid, doordat zij meer tijd kunnen besteden aan complexe, uitdagende ICT-taken, met een hogere toegevoegde waarde voor de klant.”

3.     Democratisering van ICT

“Wat je vandaag in ICT investeert, levert je een veelvoud aan mogelijkheden op van wat je vijf jaar geleden voor datzelfde bedrag kreeg.”

 

Ben je geïnteresseerd in hoe je een digitale transformatie concretiseert met Dynamics 365?

Lees hier dan het volledige artikel

digitale transformatie

Deel deze post

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook

Meer blogposts