Wat de Cloud betekent voor jouw drankenhandel

In de IT wereld is het al lang geen geheim meer dat Microsoft en andere providers hun diensten aanbieden in de Cloud. Maar wat betekent dat nu eigenlijk voor de moderne drankenhandel? Waarom zou je overstappen naar Cloud computing? In dit artikel lees je 4 redenen wat Cloud computing voor je drankenhandel kan betekenen.

1.     De Cloud bevordert de samenwerking binnen je drankenhandel

Cloud samenwerking drankenhandel

In de Cloud zijn alle data en bestanden in real time beschikbaar voor je medewerkers binnen de organisatie. Medewerkers beschikken nu ten alle tijden over de juiste gegevens en versies van bestanden en hebben een volledige zichtbaarheid over gezamenlijke projecten. Bovendien hoeven ze geen bijlagen meer naar elkaar te verzenden via mail, aangezien je dit gemakkelijk terugvindt in de Cloud server. Deze functionaliteiten bevorderen de samenwerking, bespaart tijd én maakt je medewerkers productiever.

2.     Al je gegevens en bestanden worden veilig opgeslagen

Vergeleken met een lokale server, is de Cloud veiliger. Cloud computing is namelijk een veilige en geschikte manier om bestanden online op te slaan en te bewaren. Bovendien kan je via Cloud computing aangeven welke medewerker toegang heeft tot welke bestanden en gegevens. Omdat alles opgeslagen is in de Cloud, kan je in geval van diefstal of verlies van een laptop ook snel tussenkomen. Zo heb je als beheerder de mogelijkheid om op afstand gegevens te wissen.

Een overstap naar een Cloud-systeem is niet een-alles-of-niets keuze. Je kan dit stapsgewijs doen door zelf te beslissen welke afdeling je wenst te integreren in de Cloud. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen om eerst enkel je CRM in de Cloud te steken en op termijn andere aspecten.

3.     Geeft je een duidelijk overzicht in de kosten

 

Een groot voordeel van cloud computing is dat je geen opstart- of investeringskosten hebt bij de groei van je drankenhandel . Je hoeft zelf geen hardware aan te kopen en betaalt gewoon volgens een abonnementenmodel, wat goed is voor je cashflow. Het personeel kan zich nu ook meer focussen op de belangrijkere bedrijfsprocessen van een drankenhandel. Bovendien wordt je succes niet meer bepaald door IT kosten, maar kan je IT inzetten als een business generator.

4.     Cloud zorgt voor eenvoud in je drankenhandel

Dankzij de Cloud draait uw business altijd en overal en wordt ze plaats onafhankelijk. Al je medewerkers kunnen meteen en overal inloggen op je systeem. Zo biedt je je medewerkers meer flexibiliteit zonder dat dit ten koste gaat van hun productiviteit. Verder doen de Cloud servers automatische software-updates. Dit houdt in dat leveranciers regelmatig software-updates implementeren (inclusief beveiligingsupdates) zodat je zelf geen tijd en energie verliest aan het operationeel houden van je systeem.

 

De Cloud is niet meer weg te denken uit de bedrijfswereld, maar de evolutie ernaar kan of moet een geleidelijk proces zijn binnen de huidige IT-infrastructuur van een moderne drankenhandelaar. DrinkMaster, de sectorspecifieke oplossing voor drankenhandels van SDE, werkt binnen de Cloud en maakt investeringen in dure servers en kostelijk IT-onderhoud overbodig. Bovendien helpt het bij artikelprijzen en beschikbaarheid van de voorraad zonder al dat extra werk. Het voorziet je ook in een bedrijfs- en kassasoftware die je webshop optimaal integreert in de bedrijfsuitvoering.

 

Deel deze post

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook

Meer blogposts

Jany Schamelhout

BEDRIJFSSOFTWARE, ERP, DYNAMICS 365, E-BUSINESS

Jany schamelhout

BEDRIJFSSOFTWARE, ERP, DYNAMICS 365, E-BUSINESS

Peter hooghe

peter.hooghe@sde.be
0478 96 11 72